Monday, March 26, 2012

Coffee Mangosteen - Kopi yang lazat dan berkhasiat

Coffee Mangosteen - Kopi yang lazat dan berkhasiat
Posted by zyorder@gmail.com from Selangor



Coffee Mangosteen, satu lagi produk terbaru & bermutu keluaran syarikat Acu Tra Resources.

Kopi pra-campuran yang diperkaya dengan ekstrak buah manggis, diadun rapi mengikut Amalan Pengilangan Islamiah - IMP (Islamic Manufacturing Pactice), ternyata bukan sahaja elok untuk kesihatan secara keseluruhan malah ianya sangat sedap diminum tanpa rasa kelat.

Buah manggis amat berkhasiat terutama di bahagian kulit dalam manggis dan biji buah manggis. Secara tradisi kulit manggis dilumat dan digunakan untuk merawat pelbagai jenis penyakit seperti Malaria, TB, penyakit kulit & cirit-birit. Di Thailand buah manggis dijemur dan dikeringkan untuk membuat bahan kosmetik seperti syampu, sabun untuk menghaluskan kulit dan mencegah penyakit kulit.

Bahan aktif XANTHONE dalam buah manggis mempunyai khasiat yang amat menakjubkan. Ramai saintis telah mengkaji khasiat buah manggis sejak tahun 1970an. Manggis telah dihasilkan dalam bentuk jus supaya enak diminum selain dari mendapatkan hasil yang menakjubkan. Pelbagai masalah penyakit dapat diatasi dengan minum jus manggis. Khasiat xanthone iaitu bahan aktif dalam buah manggis dapat membantu pelbagai jenis masalah alergi kulit, luka-luka yang biasa pada mulut, melecur dan insyaallah pelbagai lagi masalah.Buah manggis juga merupakan sejenis antikoksida. Buah ini dikatakan boleh membantu memulihkan sistem imunisasi badan.

Sebelum ini ramai pengusaha hanya membuat jus campuran buah manggis namun Acu Tra Resources berjaya menghasilkan kopi pra-campuran dengan ekstrak buah manggis yang pertama di Malaysia malah mungkin di dunia kerana yakin dengan keistimewaan dan kebaikan buah manggis di samping kopi merupakan minuman kegemaran ramai.

Coffee Mangosteen bukan hanya enak diminum malah ianya sangat baik untuk menjaga kesihatan badan luar dan dalam serta sangat sesuai untuk semua peringkat usia.

Coffee Mangosteen dipaketkan agar mudah untuk dibawa ke mana sahaja dan boleh dibancuh dengan segera berbanding jus manggis yang diisi di dalam botol kaca atau plastik.

Cara meminum amat mudah. Hanya perlu dicampurkan 1 paket Coffee Mangosteen ke dalam secawan air panas atau air suam dan minumlah 1 atau 2 paket setiap hari. Rata-rata pengguna berpuas hati dan ianya tiada kesan sampingan.

Coffee Mangosteen mengandungi 10 paket dijual dengan harga RM38.00 (SM) dan RM45.00 (SS)

Untuk membeli, email ke zyorder@gmail.com

Detail :http://www.1ads.my?action=ClassifiedDetail&id=210&iklantitle=Coffee+Mangosteen+-+Kopi+yang+lazat+dan+berkhasiat

No comments:

Post a Comment